Kleine samenvatting

17 april 2017 - Jyväskylä, Finland

Sinds mijn vorige verhaal is er veel gebeurd en ik zal even een kleine samenvatting geven tot aan het moment dat ik naar Lapland ging op vakantie. Daarover schrijf ik later meer.

23 Maart: Sinds een lange tijd weer gewinkeld met twee Taiwanese meiden. Niets gekocht, maar heerlijke manier om je tijd te besteden. De avond van deze dag heb ik besteed aan op een Finse studenten manier met een Sit Sit. Dit is een evenement vol met drank, eten, zang en straffen. Zodra je je niet aan de regels van de Sit Sit masters houdt, wacht je een straf. Deze komen vaak in de vorm van een interessante combinatie van alcholische versnaperingen atten of door bepaalde opdrachten uit te voeren. Ook was het erg belangrijk dat je je aan het thema houdt van de Sit Sit, dat was hier Culterele Stereotypen. Ik krijg nog steeds opmerkingen over mijn (blijkbaar) kerstlichtjesuitziende jointjes horend bij mijn kostuum. Wat nou alle Nederlanders blowen.

28 Maart: Even de Woudsma eer omhooghouden bij een bingo. Het Woudsma geluk heb ik in Finland op de proef gesteld en ook hier werkt het. Ik ging naar huis met een prachtige flessenopener.

3 April: Tentamen nummer 3. Dit tentamen was niet zoals een normaal tentamen. Alles wat ik had om hiervoor te leren was een boek. Geen docent, geen colleges, alleen een boek. Een uitdaging, maar uiteindelijk ben ik met mijn 1 gewoon geslaagd. Toch een beetje gek zo'n ander cijfer sytseem.

5 April: Improv night. Improvisatie theater in het Engels door een stel uitbundige artiesten. Studenten uit verschillende delen van de wereld deden mee, maar de voorstelling eindigde met de Finse artiesten. Erg grappig en leuk om naar te kijken en zeker de moeite waard om nog eens te gaan. Daarna nog een afterparty die eindigt op z'n Fins (?!): Karaoke.

6 April: Tijd voor Lapland!!